einoveller

Alla inlägg under april 2011

Av Emma Wallentinson - 30 april 2011 19:22

Hej!

Vi undrar om den är någon där ute som skulle vilja och kan göra en gratis bloggdesign av något slag ,till oss?;)


Nästa del kommer förmodligen upp imorgon,har ett projekt i skolan som ska vara inne på MÅNDAG..så det är därför jag det inte kommer nån mer idag;)


Av Emma Wallentinson - 30 april 2011 13:25

- Hej Natalia, sa hon och log fånigt. -vad synd att du och Zach är osams.

- Prata inte med mig, sa jag irriterat.

- Vad arg du va då, sa Amy. -tål du inte att någon pratar med dig längre?

- Jag vill inte prata med dig, muttrade jag. Amy spelade förvånad.

- Har du något emot mig? frågade hon.

- Ja, det har jag, fräste jag. -du tror ju att du är så jävla bra men det är du inte! Jag har alltid blivit nertryckt i skolan för att jag inte vågaat säga emot, men nu är det slut på det. Du ska inte kunna trycka ner mig nu, fattar du det?! Amy tittade på mig med stora ögon.

- Fan va du blev kaxig, sa hon och stirrade framåt. Jag log nöjt inombords. Hädanefter skulle ingen och då menar jag ingen trycka ner mig längre.

 


Del 24:



Zach's perspektiv:


Jag hade gått in klassrummet och såg hur Amy pratade med Natalia,men de verkade inte prata utan de var mer...osams på nåt sätt.

-Ja,det har jag!,hörde jag Natalia säga till Amy.

Efter lektionen tittade jag åt Natalias plats,men hon hade redan gått,jag gick till mitt skåp och la in böckerna.

Jag såg Natalia gå förbi mig,men hennes blick riktades mot...Josh.

Jag visste att de hade blivit kompisar igen,och det är väl bra men...hon började umgås mer och mer med honom nu när Tea hade flyttat.''bara de inte blir tillsammans igen'',tänkte jag.


Natalias perspektiv:


-Hej Josh,sa jag och log mot honom.

-Åh,herregud,vad du skrämde mig,sa han och pustade ut.

-Haha oj förlåt,men har du lust att gå ut?,frågade jag.

-Ehm,jaa visst jag kommer snart,svarade han och vände sig in mot skåpet.

Jag gick ut och satte mig på den gamla vanliga bänken.

-Snälla,gå inte iväg,jag måste få prata med dig Natalia,hörde jag en välbekant röst bakom mig.

-Vad vill du?,frågade jag stelt.

Zach satte sig brevid och bänken vinglade till...den var ju rätt gammal nu.

-Joo,det jag gjorde och så det säger ju alla att bara en sån typiskt sportfåne,som jag skulle göra...men egentligen så är jag ingen cool kille  som alla tror, jag har faktiskt känslor som alla andra och du är ju den ända som vet hur jag har det hemma,det är väl därför jag är som jag är att jag gör sånna saker som...jaa du vet,men ingen har någonsin fått mig att känna så som jag gjorde när jag var med dig,jag...

Han blev avbruten utav att nån harklade sig bakom oss,där stod Josh.

-Oj,jag väntar där borta sa han och pekade mot en bänk lite längre bort.

-Nej,vi är klara,eller hur,frågade jag och kollade på Zach.

-Eehm,jag antar det,svarade han och reste sig upp.

Josh gick runt till den andra sidan och satte sig på bänken.

-Vad var det ni pratade om,frågade han nyfiket.

-Inget speciellt,svarade jag även fast den sista meningen Zach sa ekade i mitt huvud...''ingen har fått mig att känna så som jag gjorde när jag var med dig''







BY Emma

 

Uppdateringen kommer bli lite sådär,Isabelle åkte till Turkiet idag(fuskigt!)

På tisdag är jag i Stockholm men på onsdag har vi jag studiedag så då kommer det nog en/flera,glöm inte att kommentera!

Av Emma Wallentinson - 29 april 2011 18:39

- Men stanna då, ropade jag. Jag tog tag i hennes axel och hon vände sig om.

- Vet du vad Zach? frågade hon. -du kan åka tillbaka till din tjej, eller varför inte bara ta någon här? Du kan ju få vem du vill, bara du låter mig vara. Så vände hon sig om och gick.

 

Zachs persperktiv:


Vad Natalia hade sagt till mig spred sig snabbt. Amy som stått brevid när Natalia sagt det var källan till det. Så fort det hände något var hon bara tvungen att berätta det för någon. Så berättades det vidare och så slutade det med att hela skolan visste om det. Jag hade tänkt till. Natalia hade rätt. Jag kunde få vem jag ville, alla var ju kära i mig. Men ändå kunde jag inte sluta tänka på vad jag gjort mot Natalia och vad hon tänkte om mig just nu. Varje dag hade jag tittat efter henne när jag kom till skolan, men hon hade aldrig funnits där. Förrän hon plötsligt dök upp på fredagen. Hon kom gående uppför trappan och undvek allas stirrande blickar. Så vände hon sig plöstligt emot mig. Cameron buffade till mig.

- Säg någonting, viskade han.

- Natalia, hej... sa jag. Hon svarade inte utan vände sig bara om igen och gick iväg.

- Jag kommer snart, sa jag till Cameron och sprang efter henne.

- Vänta Natalia, ropade jag efter henne. -jag måste prata med dig. Hon stannade tvärt.

- Ja Zach, vad är det? frågade hon. Jag blev alldeles stum.

- Jag... mumlade jag. -äum...

- Jag vadå? frågade hon otåligt. -ville du något eller?

- Jag har ringt och sms:at men du har inte svarat, sa jag.

- Varför skulle jag svara? frågade hon trött. -jag hade ingen anledning att göra det.

- Du kunde väl ha svarat lite kort bara? frågade jag. Natalia skakade på huvudet.

- Nej, sa hon kort. Hon tog upp spanska boken ur väskan och tappade blocket hon hade i famnen. Jag böjde mig ner för att ta upp det.

- Rör det inte, fräste hon. Jag ryckte till.

- Jag vill inte ha något med dig att göra, sa hon snabbt. -bara låt mig vara och leva ett normalt tonårsliv. Hon tog snabbt upp blocket och gick därifrån.


Natalias persperktiv:


Som väntat var Zach på mig redan när jag kom in. Men jag gjorde som jag tänkt och hoppades att han skulle lämna ifred. Jag var fortfarande kär i honom men vad sa att han inte skulle göra om det? Vad sa att han aldrig mer skulle kyssa en annan tjej? Inget, precis. Jag var rädd för att bli sårad igen. Det skulle nog ta lång tid innan jag skulle öppna mina känslor igen. Jag hade spanska så jag gick till spanska lektionen.

- Buenos dias, sa vår spanska lärare när jag kom in.

- Buenos dias, sa jag tillbaka och satte mig vid en bänk. Spanska lektionen gick ganska snabbt. Jag fattade allt han pratade om och kunde faktiskt hänga med i lektionen. Många tittade nyfiket på mig men jag försökte att undvika allas blickar. Efter spanskan var det dags för svenska. Jag tittade på schemat i skåpet och kom på att Amy också hade svenska. Jag suckade för mig själv. Inte hon. Vem som helst utom hon.

Självklart satte hon sig ner vid bänken brevid mig och tuggade på sitt tuggummi.

- Hej Natalia, sa hon och log fånigt. -vad synd att du och Zach är osams.

- Prata inte med mig, sa jag irriterat.

- Vad arg du va då, sa Amy. -tål du inte att någon pratar med dig längre?

- Jag vill inte prata med dig, muttrade jag. Amy spelade förvånad.

- Har du något emot mig? frågade hon.

- Ja, det har jag, fräste jag. -du tror ju att du är så jävla bra men det är du inte! Jag har alltid blivit nertryckt i skolan för att jag inte vågaat säga emot, men nu är det slut på det. Du ska inte kunna trycka ner mig nu, fattar du det?! Amy tittade på mig med stora ögon.

- Fan va du blev kaxig, sa hon och stirrade framåt. Jag log nöjt inombords. Hädanefter skulle ingen och då menar jag ingen trycka ner mig längre.

...

Av Emma Wallentinson - 29 april 2011 13:03

Jag är jätteledsen för sånna här riktigt onödiga inlägg men de när jag svarade på frågor,svaren hamnar brevid själva frågan(som ni kanske ser)

vi ber om ursäkt för det och hoppas det går att läsa iallafall!;)


Ps: Det är jättebra att ni ger tips sånt,glöm bara inte att kommentera!;)


Av Emma Wallentinson - 29 april 2011 12:58

Klara

Fredag 29 april 12:55

Jag gillar verkligen er blogg och jag skulle vilja ge ett tips. Natalia kan ju bli tillsammans med Josh sen igen?





Svar:

Tack och vad bra att du gillar den!

Det är jättebra att ni kommer med förslag,vi sparar dom som senare kanske  kommer till användning i novellen;)

Av Emma Wallentinson - 29 april 2011 07:44

Hej,

Inlägget här under,hände det nåt strange med...men det ska stå

SVAR: Tack så jätte mycket...osv!

Av Emma Wallentinson - 29 april 2011 07:35

 
 

Torsdag 28 april 21:52

har du hittat på den här historien? eller har det hänt i IRL?
om du hittat på den är du en GRYMT bar författare!
och annars så är du jätteduktig på att skriva om händelser!!!!! gillar din blogg








SVAR:

Tack så jätte mycket,och JA berättelsen är 100% påhittad,ingenting har hänt i verkligheten,det är sånt här som får mig(oss) att skriva,man vet att om man sätter på datorn och skriver så finns det kanske nån där ute som uppskattar det,men tack ännu en gång! Det värmer!

(vi är två som skriver här föressten,det är jag(Emma) och sedan Isabelle)

Av Emma Wallentinson - 28 april 2011 19:03

-När vi satt på flyget så var det en jättetrevlig tjej jag fick sitta bredvid och vi pratade och det visade sig att vi skulle till samma stad och bo på samma hotell,vi blev faktiskt väldigt bra kompisar och vi träffades mer och mer.-De höll en fest för alla ungdomar på hotellet och senare på kvällen så råkade jag kyssa henne...

Det kändes som om hela världen stannade och jag var tvungen tänka efter,sa han nyss att han kysste en annan tjej?

 

Natalias persperktiv:


- Va fan Zach.. mumlade jag.

- Det bara hände liksom, sa Zach. -det är sånt som händer..

- Vadå sånt som händer? frågade jag argt. -du vet väl att du inte borde göra det?

- Du borde väl veta, sa Zach en aning irriterat. -det hände ju lite med dig och Cameron.

- Så du drar in det i dethär nu?! frågade jag. -det har ingenting med saken att göra! Zach reste sig.

- Hörru, vi kan snacka när du lugnat ner dig, sa han och gick in i skolan igen. Jag stod kvar som ett fån och tittade efter honom. Josh hade faktiskt haft rätt.. Det måste varit såhär Josh känt sig när jag varit otrogen. Jag gick in i skolan igen, men jag tittade inte ens åt Zachs håll. Jag gick ensam bort till matte lektionen, det hade blivit ensamt sen Tea flyttat. Jag satte mig ner vid en bänk och slog upp böckerna. Fan Zach... Fan va jag hatar dig...


Zachs persperktiv:


Jag stod med de andra tjejerna vid mitt skåp. Jag tänkte fortfarande på hur Natalia hade reagerat, men jag försökte att inte visa att jag tänkte på något. Jag är inte den som visar känslor. Jag visste att jag skulle behöva gå till matten sen och att Natalia skulle vänta där. Frågan var om jag skulle sätta mig bredvid henne och... Vad skulle jag göra? Be om förlåtelse?

- Visst var det så Zach? frågade Amy.

- Va? sa jag och vaknade upp ur mitt drömmande.

- Visst gick vi på Gordon's och åt när vi var tillsammans? frågade Amy igen. Jag nickade.

- Jaaa, det gjorde vi, sa jag. Egentligen hade jag inget minne av det, jag hade haft så många tjejer och gjort så mycket grejer med dem att det var omöjligt att komma ihåg allt. Men det var säkert så, jag hade säkert gått på Gordon's med Amy någon gång.

- Ja, det var en så romantisk kväll, eller hur Zach? frågade Amy och suckade drömmande.

- Ja, sa jag.

- Synd att vi inte kan göra om det, suckade Amy.

- Det kan ni väl? frågade Malin som stod bredvid Amy.

- Nej, det kan vi inte, sa Amy. -för nu är ju Zach ihop med... Natalia. Amy fnyste när hon sa Natalias namn.

- Vad har du emot henne? frågade jag. Amy skrattade lite.

- Det skulle ta år att säga allt, sa hon.

- Jag har tid, sa jag. Amy slängde en blick på den stora klockan.

- Nej det har du inte, sa hon. -din matte lektion börjar nu.


Josh persperktiv:


Det var matte. Dags för prov. Suck.. Jag tittade bort mot Natalia. Hon satt helt ensam där framme, Zach syntes inte till. Så jag tog mina böcker och satte mig vid bänken bredvid. Hon tittade förvånat på mig.

- Hej Josh, sa hon.

- Hej Nat, sa jag. -du detdär igår, det var bara... jag var bara svartsjuk...

- Nej, sa Natalia. -det var sant, när jag ringde till Zach igår var det en annan tjej där..

- Har du pratat med honom? frågade jag. Natalia nickade.

- Han sa att dem kysstes, sa hon. -men att det inte var något stort. Jag kunde inte låta bli att säga det, även om jag inte borde ha gjort det...

- Då vet du hur det känns, sa jag.

- Vet vadå? frågade hon.

- Hur det känns nätr den man älskar är otrogen mot en, sa jag. Natalia slog igen böckerna, kastade i dem i väskan och gick iväg...


Zachs persperktiv:


Natalia kom gående emot mig i snabb takt.

- Natalia, vänta jag måste få säga någonting, sa jag och försökte stoppa henne. Men hon gick bara förbi.

- Men stanna då, ropade jag. Jag tog tag i hennes axel och hon vände sig om.

- Vet du vad Zach? frågade hon. -du kan åka tillbaka till din tjej, eller varför inte bara ta någon här? Du kan ju få vem du vill, bara du låter mig vara. Så vände hon sig om och gick. 



By Isabelle !!


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards