einoveller

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Sweet Highschool del 21

Av Emma Wallentinson - 28 april 2011 16:08

- Tack för skjutsen, sa jag. Josh svarade inte.

- Ska du inte svara? frågade jag.

- Du borde veta Nat, att Zach är inte som du tror, sa han plötsligt.

- Va? frågade jag. -vad menar du med det.

- Fattar du inte hur många tjejer han har just nu? frågade Josh. -kom igen alla är ju kära i honom så han kan få vem han vill. Slår vad om att han är och hälsar på en tjej nu..

- Han är med sitt basketlag i Europa! sa jag argt. -det vet du väl?!

- Det kanske är det han säger, sa Josh. -men kom igen, tror du verkligen på det?

- Han är inte som du tror, fräste jag.

- Du kommer se, sa Josh. -i slutändan bryr han sig inte om dig. Jag stängde

ursinningt bildörren och gick in i mitt hus.

 

 

Josh perspektiv:


Det kom som en chock när hon svarade nej när jag frågade om hon ville följa hem plugga.

Hon fattade inte, hon var för förälskad för att förstå att Zach inte var var den han såg ut att vara,han skulle snart bara skita i Natalia och gå till nån annan tjej .

Jag började plugga men jag kunde inte koncentrera mig,jag tänke bara på Natalia, när hon satt när på biostolen och skrattade åt filmens dåliga skämt,skulle mamma fråga vad filmen hade handlat om skulle inte ett ord komma ut ur min mun.


Natalias perspektiv:


När jag låst upp dörren till huset så gick jag med bestämda steg upp för trappan och in i mitt rum,tankarna snurrade i mitt huvud...

''vad menade Josh med att Zach inte var som jag trodde att han var?''

''hade han en annan tjej i Europa?''

Jag låg på rygg i sängen och tittade rakt upp i taket men kände att jag var tvungen att gå upp för att plugga lite matte tills provet även om jag mer än gärna hade legat kvar i sängen.


När jag pluggat klart slog jag Zach's nummer på mobilen och signalerna hördes.


-Zach,svarade han och fjärilarna i magen kom när jag hörde hans underbara röst.

-Hej,det är jag,svarade jag.

''kommer du''

Det var en tjejröst,det kunde man höra.

''vänta,jag kommer''svarade Zach till tjejen i bakrunden,sedan satte han luren mot örat igen och jag kunde höra honom tydligare.

-Åh hej mamma,jag är lite upptagen,kan jag ringa dig senare,frågade Zach och mitt leende försvann från ansiktet och jag blev lite förvånad över att han trodde att det var hans mamma.

-Ehm,jaa visst men det är inte din mamma Zach,det är jag...Natalia,svarade jag och väntade på ett svar från honom.

*röst i bakrunden skrattar*

"Shit,vad pinsamt",svarade Zach och måste hållt mobilen ifrån örat för man hörde nästan inte vad han sa.

-Hallå?,frågade jag.- är du där eller?

-*harklar sig*,jaha hej sötnos,vad gör du?,frågade han.

-Jag har pluggat matte,men annars inget speciellt,var med Josh på bio lite tidigare,svarade jag.

-Med Josh sa du?,frågade han och betonade det som om jag gjort något fel.-Jag måste gå nu,hörs sen,fortsatte han.

-Mm,hörs,svarade jag och la på luren.

Undra vem tjejen var i bakrunden,tänkte jag,ungefär 2 minuter senare plingade det till i min iphone.

Jag hade fått ett sms,från Zach...


''Zach vill ha mig,fattar du inte det,du kan inte bara gå omkring och sno andra tjejers pojkvänner bara sådär,låt honom vara eller så kommer du aldrig få se din mamma igen,förstått?''

 

Vem skriver nåt sånt?,tänkte jag och bestämde mig för att spara sms:et för att faktiskt fråga Zach när han kom hem.

Klockan var rätt mycket så jag tog på mig min pyjamas,borstade tänderna och la mig sedan ner i sängen.



Månaderna gick och imorgon skulle Zach komma hem.

Jag hade bestämt mig för att fråga honom imorgon.


Nästa dag:

Zach stod som vanligt vid sitt skåp men hade mer tjejer än vanligt runt omkring sig,jag trängde mig fram för att kunna prata med Zach.

-Zach,får jag prata med dig,frågade jag när jag ''kommit fram''.

-Jaa visst,prata på du bara,svarade han.

-Helst ostört,svarade jag och kollade mig omkring.-vi kan väl gå ut eller nåt?

Vi gick ut mot skolgården och slog oss ner på en bänk lite längre bort.

-sååå,vad var det du ville prata om,frågade han.

-Joo när jag ringde till dig du vet när du trodde att jag var din mamma,så när vi lagt på så fick jag ett sms,från dig.-fast jag vet inte om det var från dig,men jag kan visa,sa jag och började bläddra mellan mina sms.

-Här,sa jag och räckte min iphone till Zach.

-Vah?!,utbrast han och kollade på skärmen.-ja-jag...måste berätta en sak,sa han och kollade ner.

-När vi satt på flyget så var det en jättetrevlig tjej jag fick sitta bredvid och vi pratade och det visade sig att vi skulle till samma stad och bo på samma hotell,vi blev faktiskt väldigt bra kompisar och vi träffades mer och mer.-De höll en fest för alla ungdomar på hotellet och senare på kvällen så råkade jag kyssa henne...

Det kändes som om hela världen stannade och jag var tvungen tänka efter,sa han nyss att han kysste en annan tjej?





                                            BY:Emma

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards