einoveller

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Sweet Highschool Del 19

Av Emma Wallentinson - 26 april 2011 15:14

-Du vet Natalia,hur mycket jag än vill att vi ska stanna kan jag inte hindra mamma från att ta jobbet hon fått där,jag vill kunna stanna här med dig och slippa byta skola och skaffa nya vänner och så,men jag kan inget göra just nu,sa hon och det rann ännu en tår ner för kinden.

-Jag vet, jag vill också att du stannar och jag kommer sakna dig jättemycket,liksom nu när Zach ska på turnering och du flyttar så vet jag inte vem jag ska vara med,knappast att jag är med Amy och dom.

-Haha nee,ingen vill ju vara med dom liksom,men du kommer klara dig det vet jag men det är värre för mig,jag kommer dö,sa hon och gjorde en ledsen min med munnen.

-Haha nee,du kommer också klara dig,det är jag säker på,svarade jag och puttade till henne lite lätt på armen.

-Jag kommer sakna dig,sa hon och log mot mig.

-Jag kommer sakna dig mer,svarade jag...

 

Natalias persperktiv:


Det skulle bli tomt. Nu var både Zach och Tea borta och jag hade absolut ingen lust att gå till skolan. Men om jag inte gick idag skulle mamma bli galen. Rektorn hade ringt och frågat varför jag inte kom vissa dagar och då hade mamma fått... Vi kan kalla det ett utbrott. Så jag fick tvinga mig till skolan. Jag skulle nog överleva.

När jag kom till skolgården kändes det så ensamt. Och så tyst. Även fast många elever gick omkring och pratade och kastade boll så kände jag mig helt ensam. När jag kom in blev det inte bättre.

- Natalia! ropade Amy. -vart ska du? Jag stannade till vid henne.

- Till mitt skåp antagligen, sa jag. Amy log.

- Du är inte så kaxig när inte Zach är med, log hon.

- Du är inte så kaxig när Zach är med, sa jag. Amys leende försvann.

- Skulle inte du gå till ditt skåp? frågade hon.

- Joo men...

- Men då så, vad står du här för?

Jag svarade inte utan gick bara bort till mitt skåp. Snabbt tog jag ut mina böcker som jag behövde till SO:n. Idag låg ingen lapp i mitt skåp. Jag hade sparat alla lappar jag fått från Josh. Josh, honom kunde jag säkert va med. Fast det kändes fel, då skulle jag säkert falla för honom igen och... Nej, jag tänkte inte vara otrogen igen! Jag stängde igen skåpet och gick iväg till SO lektionen.

- Hej Natalia... Jag vände mig om. Där stod Josh.

- Josh snälla, jag gillar verkligen dig men det kan inte bli något mellan oss så vi borde... jag blev tyst. Kunde inte säga det sista.

- Vi borde vadå? frågade Josh.

- Vi... vi borde inte träffas mer, sa jag. -det blir bara problem. Så vände jag mig om och gick snabbt därifrån. Tårarna brände innanför ögonlocken, men det var bäst att vi inte träffades. Då skulle det inte bli några mer bekymmer...

Resten av skoldagen höll jag mig för mig själv och direkt när jag kom hem ringde jag Zach. Han svarade efter bara några signaler.

- Natalia! sa han glatt när han svarade.

- Hej Zach, sa jag. -saknar dig redan..

- Saknade dig redan när jag åkte, sa Zach. -hur var det i skolan?

- Jag hatar Amy, fast det är ju ingen nyhet, sa jag. Zach suckade.

- Hon tror ju att hon är så bra, sa han. -fast det är hon inte.

- Josh, sa jag. -jag sa att vi inte borde träffas.

- Varför då? frågade Zach.

- Det blir bara problem, sa jag. -jag har fortfarande känslor för honom Zach...

- Jag litar på dig, sa Zach. -jag tror du klarar det

- Du har rätt, sa jag. -jag klarar det.

- Det vet jag att du gör, sa Zach. -jag måste lägga på nu, kram. Så la han på. Jag tryckte in ett nytt nummer. Josh nummer.

- Hej Josh... sa jag när jag hörde hans röst.
- Natalia, sa han och lät lite förvånad. -jag hade inte väntat att du skulle ringa..

- Jag ville bara säga att det jag sa idag, det var ett misstag, sa jag. -jag vill så gärna vara med dig Josh, det vill jag verkligen. Josh sa inget.

- Så du vill alltså va med mig nu? frågade han efter ett tag.

- Ja.. sa jag. -jag vet att det låter konstigt..

- Jag antar att man kan ändra sig, sa Josh.

- VIll du hänga med och se en film ikväll? frågade jag. -bara som vänner liksom..

- Visst, sa han. -som vänner, bara som vänner.


Skrivet av Isabelle, kommentera nu :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards